Metal Gear Solid van IDW blijkt toch niet zo Solid
In een bericht op Boardgamegeek heeft ontwikkelaar Emerson Matsuuchi bevestigd dat het MGS project in december vorig jaar gecanceld is. Hij geeft in dit bericht aan dat er naar vele mogelijkheden is gekeken om voort te zetten en dat hij zelfs bereid was om kosten van IDW op zich te nemen, maar dat dit toch niet heeft kunnen leiden tot een doorstart van het project. Hij heeft de rechten voor het ontwerp teruggekregen en onderzoekt nu opties om het met een andere uitgevende partij opnieuw te proberen. Dit is lastig omdat het ook een licentie betreft in de handen van Konami. Ondanks alles is Matsuuchi nog steeds optimistisch over een toekomst voor het bordspel van deze geliefde licentie en vraagt hij fans geduld te hebben. Metal Gear Solid moet een co-op worden waar een tot vier spelers iconische karakters met unieke vaardigheden spelen om verschillende missies te voltooien.
Bloodstone Kickstarter campagne krijgt herlancering
Druid City Games heeft op 27 februari de stekker uit de live campagne voor Bloodstone getrokken. Hoewel de funding teller op €244k stond van de beoogde €124k is er toch voor gekozen de campagne later een nieuwe kans te geven. Dit is opvallend want een verdubbeling van je financieringsdoelstelling en 2695 backers is zeker geen flop te noemen. Druid City Games staat er om bekend om hele complete producties af te leveren en naar eigen zeggen waren ze niet tevreden wat Bloodstone tot nu toe was. Ook forse kritiek tijdens de campagne heeft dit gevoel versterkt en ervoor gezorgd dat zij terug naar de tekentafel gaan. Alle feedback verzameld tot dusver zal verwerkt gaan worden en Bloodstone zal later terugkeren naar Kickstarter.
Een bitterzoete update voor Candy Wars
Ook voor Candy Wars van FourFun Games valt op 3 maart op Kickstarter het doek. In de laatste update bedanken ze de community en lichten ze toe waarom ze liever eerder dan later het project te cancelen. Voor zowel dit project als het bedrijf is het de beste keuze om op dit moment niet verder te gaan met Candy Wars in de huidige vorm. Het is zeker geen verloren kans, want deze debuterende partij op Kickstarter heeft veel geleerd van de campagne. Voor nu zullen de makers zich terugtrekken, alle feedback ter harte nemen en een nieuwe verbeterde versie van Candy Wars introduceren in een nieuwe Kickstarter campagne op een later moment. Echt een verassing is het niet, omdat de eindstand van Candy Wars de doelstelling voor financiering ruim tekort schiet, maar toch jammer, want het spel beloofde een verfrissend, verticaal, familievriendelijk confrontatie spel met kabouters en trollen.
Had jij je hoop gevestigd op een van deze drie titels? Kun je je nog een andere cancelation herinneren waar je stevig van baalde? laat het weten in de comments.