Review Flex Puzzler S

Uitgever: 999 Games
Spelers: 1
Speelduur: 5 minuten
Leeftijd: vanaf 7 jaar

Je kent het wel: je staat te popelen om een spel te spelen, maar niemand om mee te spelen. 999 Games heeft speciaal daarom de 999 Solo-reeks geïntroduceerd. Een serie spellen om in alle rust of onderweg  in je eentje te spelen en daarnaast ook nog je brein uit te dagen. Hoe deze solo-ervaring is lees je in deze review.

Flex1

In je uppie
De 999 Solo-serie bestaat uit negen verschillende spellen. Vier daarvan zijn elastische Flex-puzzels, drie Stax-puzzels waarin je puzzelt met dierenblokjes, het Tetris-achtige Color Carpet en dobbelspel D-iced.  Voor deze review mocht BudgetSpelen de Flex Puzzler S uittesten. Twaalf gekleurde blokjes aan een elastiek die je in elke richting kunt draaien. Ideaal om tijdens bijvoorbeeld een saaie voetbalwedstrijd toch nog iets nuttigs te doen, tijdverdrijf voor op de achterbank richting je vakantiebestemming of die pauzes op je werk. Daarnaast kun je het ook als fidget gebruiken, want niets is fijner dan ergens aan te kunnen friemelen. Dat allemaal volledig in je uppie.

Flex2

Train je brain
De Flex Puzzler set bestaat uit een stevige plastic case met daarin je speelmateriaal in de vorm van de rij blokjes plus twee boekjes. Één daarvan is je uitdagingen-boekje en de ander het oplossingenboekje. Kies uit het boekje een uitdaging en het puzzelen kan beginnen. De uitdagingen beginnen eenvoudig voor de beginner, waarna je uitdagingen voor gevorderden kunt spelen, gevolgd door expert en de echte die-hards gaan natuurlijk voor de meester-puzzels. Moraal van het verhaal: de gekleurde blokjes moeten op de juiste positie staan. De puzzels,  of opdrachten, zijn zowel in 2D als 3D. Kom je hier nu niet helemaal uit? Dan biedt het oplossingenboekje je uitkomst.

Flex3

Wordt de Solo-speler blij van Flex Puzzler?
Vol enthousiasme beginnen we aan de uitdagingen. Dit blijkt toch eenvoudiger dan gedacht als je bij de beginner-puzzels start. Naarmate je vordert in het opdrachtenboekje worden de puzzels (uiteraard) lastiger tot aan het niveau Meester. Echter heeft ondergetekende geen enkele keer het oplossingenboekje in hoeven zien. Blijkbaar is het toch beter gesteld met dat ruimtelijke inzicht dan gedacht of is dat gewoonweg dat enorm slimme brein? De overgang van 2D naar 3D biedt meer diepgang en complexiteit, maar zodra je deze knop in je brein om hebt gezet zijn deze opdrachten ook zeer goed te volbrengen. De uitdagingen zitten hem met name in de 3D-opdrachten waarbij je niet alle blokjes ziet en bij opdrachten waarbij je enkel de vorm en twee blokjes op de juiste locatie ziet.

Flex4
Of de Solo-speler blij wordt van een Flex Puzzler? Ja! Op de lange termijn valt dat wel te betwijfelen aangezien je het na het spelen van alle uitdagingen wel gezien hebt. Hierna doet het meer dienst als fidget-toy welke je even in je broekzak stopt en bij loze momenten aan kan friemelen. De plastic opbergbox ziet er stijlvol uit, maar lijkt een overbodige vorm van het gebruik van plastic. Enkel het opdrachtenboekje aangevuld met achterin de oplossingen en natuurlijk je blokkenpuzzel hadden voldoende geweest. De 999 Solo Flex Puzzler is uitermate geschikt voor de solospeler die nog steeds zo nu en dan zijn / haar Rubiks kubus tevoorschijn tovert, alleen is deze puzzel gelukkig wel een stuk eenvoudiger op te lossen. Aangenaam tijdverdrijf voor even, maar waarschijnlijk vind je je Flex Puzzler over een aantal jaar terug naast je Furby, tamagotchi en je oude Monopoly. Voor de adviesprijs van €12,99 kun je de puzzel in ieder geval een kans geven.

Linda (Linnsane)

Linnsane gaat regelmatig met de winst naar huis. Dit kattenvrouwtje kun je warm maken voor niet al te complexe bordspellen of videogames en is daarnaast niet vies van uren achtereen bingewatchen. Heeft een sterke voorliefde voor spellen waarin katten, Alice in Wonderland, dino's of Disney een rol spelen.

Aantal keer bekeken: 643

Laagste 3 prijzen voor Flex Puzzler S (Bordspellen)

14.03 3