Fresco Uitbreiding: Expansion Box
Inclusief uitbreidingsmodules 12 - 17.
6 nieuwe uitbreidingsmodules: The Ladies, The Catacombs, The Pews, The Dome, The Black Market en The Guild Helps.
Module 12: De Dames
In deze module krijgen spelers een extra spelersbord dat speciale acties mogelijk maakt. Op de markt kunnen twee tegels worden verwisseld, in de kathedraal kan een frescotegel worden gereserveerd, in het atelier kunnen meer munten worden verdiend, in de werkplaats kunnen kleuren worden gewisseld en in het theater kan de stemming nog verder worden verhoogd.
Module 13: De catacomben
Deze module verandert de hostel-, kathedraal- en planningsfase. De catacombentegels worden eerst verdekt in de kathedraal gelegd en de frescotegels worden er bovenop gelegd. Spelers kunnen nu cartograaftegels kopen in het hostel, die locaties in de kathedraal laten zien die moeten worden geverfd om toegang te krijgen tot de catacombetegels eronder. Een catacombetegel kan worden verkocht voor munten of worden bewaard tot het einde van het spel, in welk geval de loper extra overwinningspunten toekent aan de spelers.
Module 14: De kerkbanken
Deze module verandert de marktactie en de planningsfase. Het kapelbord wordt naast het spelbord gelegd en elke speler neemt zes houten planken en legt deze voor zijn scherm. Met nieuwe markttegels kunnen de spelers deze kopen wanneer ze de markt bezoeken. In de planningsfase mogen spelers hun assistenten op de nieuwe actietegels plaatsen om hun verzamelde hout te gebruiken om banken voor de kerk te bouwen en wat extra punten te verzamelen.
Module 15: De Koepel
De koepeltegels worden geschud en op de negen centrale frescoruimtes geplaatst, voordat de frescotegels er bovenop worden geplaatst. Wanneer een speler een frescotegel afmaakt, neemt hij de koepeltegel eronder en legt deze voor zich neer. Een koepeltegel toont een combinatie van twee kleuren die de speler nodig heeft om de afgebeelde overwinningspunten te behalen. Deze tegels kunnen echter pas aan het einde van het spel worden geverfd, nadat het fresco in de kathedraal is voltooid. Er is dus een goede planning en timing nodig om de nodige verfblokjes te behouden om de koepel aan het einde van het spel af te maken.
Module 16: De zwarte markt
Een arme schilder kan niet worden verweten dat hij toegeeft aan een verleidelijk aanbod van de dubieuze kooplieden van de zwarte markt. Hun verf, opgeslagen in grote vaten, is niet duur, maar je weet nooit welke verf je krijgt...
Als je een marktkraam bezoekt om verf te kopen, mag je een van je leerlingen aanwijzen om in plaats daarvan de Zwarte Markt te bezoeken. Voor deze leerling wordt willekeurig een verftegel uit de zak getrokken en de speler moet deze verf indien mogelijk kopen. Aangezien tegels in de zak worden teruggeplaatst wanneer een speler een marktkraampje bezoekt of er een sluit, kunnen spelers eerder in de beurtvolgorde beter raden wat ze kunnen ontvangen van de Zwarte Markt.
Module 17: Het Gilde helpt
Schilders missen vaak dringend noodzakelijke voorraden voor hun werk, maar gelukkig blijven de leden van het Schildersgilde bij elkaar en zijn ze bereid onderling uit te wisselen. Een gelukkige schilder kan vinden wat hij nodig heeft bij het gilde.
Elke ronde wordt een willekeurige basisverf en een willekeurige gemengde verf op de gildetegel geplaatst. Door een van de twee acties te gebruiken die zijn ontvangen voor het sturen van een leerling om verf te mengen, mag de speler een van zijn verf inwisselen voor hetzelfde type verf van de gildetegel (basis voor basis en gemengd voor gemengd). Een speler kan nu twee ruilen, twee combinaties of één van elk doen.