Review 999 Solo: Cat Stax

Spelers: 1
Speelduur: 5 minuten
Leeftijd: vanaf 7 jaar

Alle katten verzamelen! Met Cat Stax gaan we solo puzzelen met purrende furrballs! Twaalf poezelige viervoeters in allerlei verschillende kleuren en vormen betreden het toneel. Hop, ga aan tafel zitten met de kat op schoot en puzzelen maar!

Cat-Stax-1

Solo-dier
Cat Stax is afkomstig uit de 999 Solo-serie: een reeks aan solo-spellen speciaal voor de solospelers. De Stax-reeks bestaat naast Cat Stax nog uit twee andere versies, namelijk Sea Stax met zeedieren en Dog Pile met, je raad het wel, honden! Natuurlijk kun je wel met zijn tweeën je brein breken over de oplossingen, maar in hoofdlijnen is deze serie bedoeld om in je eentje te spelen.

Cat-Stax-2

Kat in 't bakkie
Cat Stax wordt geleverd in een plastic doosje met daarin twaalf katten en 44 uitdagingen op dubbelzijdige kaarten.  De uitdagingen variëren in moeilijkheidsgraad. We beginnen met eenvoudige puzzels gevolgd door iets uitdagender met gevorderd, bij expert wordt het nog een tikje lastiger en de echte diehards kunnen zich wagen aan de meesterkaarten. Het mag gezegd worden: het wordt je écht moeilijk gemaakt. Aan de bovenkant van de kaart staat aangegeven welke katten je voor die uitdaging moet gebruiken. Alle katten schik je op het raster om de puzzel op te lossen. Je mag de katten alle kanten op draaien, dus ook achterstevoren. Niet geheel onbelangrijk: er is, gelukkig, een uitlegkaart aanwezig waarmee je de katten weer mooi in het doosje terug kunt krijgen.

Cat-Stax-3

Catastrofaal
De beginnersuitdagingen zijn na wat grondig puzzelwerk nog wel redelijk te voltooien, mits je natuurlijk al snel doorhebt dat je de katten ook andersom mag plaatsen. Al snel wordt het behoorlijk lastig om de juiste oplossing te vinden. Deze katten, hoe schattig ze er ook uitzien, puzzelen toch niet helemaal lekker. De Meesteruitdagingen zijn voor deze puzzelaar niet te doen. Er zitten uitdagingen tussen waarbij je ook dient te stapelen, oftewel katten op een hoopje. Door het materiaal van de katten puzzelt dit niet fijn en ziet het eindresultaat, met hulp van de oplossing, er niet heel aantrekkelijk uit. De katten zelf zijn van een vreemd soort plastic gemaakt en om eerlijk te zijn voelt het niet heel prettig aan en zien de katten er niet heel erg schattig en aaibaar uit. Één van de katten lijkt zelfs meer op een varken. Het raster op de kaarten en door het materiaal van de katten zorgt er voor dat deze puzzelspel ‘kat’astrofaal is. Wanneer de katten gemaakt zouden zijn van hout zou dit ongetwijfeld al een stuk fijner werken. Een blok met ringen waar de kaarten aan vastzitten zou ook zeer welkom zijn, nu is het namelijk een grote wirwar aan kaarten of blijven ze niet lekker liggen. Ook denk je niet even lekker van ik ga na het park en ik ga lekker een potje Cat Stax spelen. In dit geval is alleen een platte tafel geschikt om te puzzelen.

Cat-Stax-4

Kat in de zak
Cat Stax is net als een gloednieuw speeltje wat je voor je kat koopt, maar waar hij of zij zelf na twee keer spelen compleet links laat liggen. Voor de fervente puzzelaar een uitdaging, maar voor de doorgewinterde bordspelers een beetje een kat in de zak. Met een adviesprijs van zo’n 13 euro kun je jezelf nooit een buil vallen en staat de verpakking parmantig in je spellenkast, want een blikvanger is het doosje an sich stiekem wel. Typisch iets wat je op een warme zomerdag er bij pakt, een puzzeltje probeert op te lossen en vervolgens weer opbergt. Cat Stax is wel uitermate geschikt voor diegene die een abonnement op de Denksport hebben of voor eenzame kattenvrouwtjes.

Linda (Linnsane)

Linnsane gaat regelmatig met de winst naar huis. Dit kattenvrouwtje kun je warm maken voor niet al te complexe bordspellen of videogames en is daarnaast niet vies van uren achtereen bingewatchen. Heeft een sterke voorliefde voor spellen waarin katten, Alice in Wonderland, dino's of Disney een rol spelen.

Aantal keer bekeken: 400

Laagste 3 prijzen voor 999 Solo: Cat Stax (Bordspellen)

15.98 3